Re-evaluating Wellness in Greek Tourism in the Post-COVID-19 Era
Στηριζόμενο στη
διπλωματική μου εργασία που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του MBA in Global
Hospitality και φέρει τον τίτλο «Re-evaluating Wellness in Greek Tourism
in the Post-COVID-19 Era», το άρθρο που ακολουθεί επιχειρεί να
αναδείξει τις νέες διαστάσεις της ευεξίας στον ελληνικό τουρισμό μετά
την πανδημία.
Η Ανάπτυξη του Wellness στην Ελλάδα Μετά την Πανδημία
Η
πανδημία του COVID-19 ανέδειξε με τον πιο ηχηρό τρόπο την αξία της
υγείας — όχι μόνο της σωματικής, αλλά και της ψυχικής και
συναισθηματικής. Σε αυτή τη συνθήκη αβεβαιότητας και κοινωνικής
αποστασιοποίησης, οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να επανεξετάσουν τις
προτεραιότητές τους, οδηγώντας σε μια παγκόσμια στροφή προς την ευεξία. Η
Ελλάδα δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Αντιθέτως, το wellness κίνημα φαίνεται
να γνωρίζει μια αναγέννηση στη χώρα μας.
Από την επιβίωση στην αυτοφροντίδα
Κατά
τη διάρκεια της πανδημίας, έννοιες όπως mindfulness, διαλογισμός, yoga,
ψυχική υγεία και σωστή διατροφή μπήκαν για τα καλά στη ζωή των Ελλήνων.
Πολλοί στράφηκαν σε online πρακτικές ευεξίας, ενώ άλλοι επένδυσαν χρόνο
και ενέργεια σε προσωπική εξέλιξη. Αυτό δεν ήταν μια παροδική τάση,
αλλά η αρχή μιας νέας κουλτούρας που συνεχίζει να αναπτύσσεται και να
ωριμάζει.
Η έκρηξη της αγοράς wellness στην Ελλάδα
Μετά το 2021, παρατηρείται ραγδαία αύξηση επιχειρηματικών πρωτοβουλιών στον χώρο του wellness:
Νέα κέντρα ευεξίας: Spa, retreats, holistic centers, αλλά και urban wellness hubs αναπτύσσονται σε πόλεις και νησιά.
Εταιρική
ευεξία (corporate wellness): Πολλές ελληνικές επιχειρήσεις εντάσσουν
προγράμματα ψυχικής υγείας, yoga ή coaching για τους εργαζομένους τους.
Τουρισμός
ευεξίας: Η Ελλάδα επανατοποθετείται δυναμικά στον χάρτη του wellness
tourism, προσελκύοντας ταξιδιώτες που αναζητούν κάτι περισσότερο από
διακοπές – επιδιώκουν εμπειρίες αναζωογόνησης.
Η νέα συνείδηση
Αυτό
που αλλάζει ουσιαστικά είναι η συνείδηση. Ο Έλληνας σήμερα αναγνωρίζει
ότι το wellness δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη. Δεν αφορά μόνο την
εξωτερική εικόνα, αλλά την εσωτερική ισορροπία. Οι νέες γενιές — αλλά
και οι πιο ώριμες ηλικιακές ομάδες — αναζητούν πλέον ζωή με νόημα,
ισορροπία, και ευθυγράμμιση σώματος και νου.
Προοπτικές για το μέλλον
Η
Ελλάδα διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να αποτελέσει κόμβο ευεξίας στη
Μεσόγειο: φυσική ομορφιά, αυθεντική φιλοξενία, μεσογειακή διατροφή και
πνευματική παράδοση. Το στοίχημα τώρα είναι να χτιστεί ένα οικοσύστημα
γύρω από το wellness που να είναι βιώσιμο, καινοτόμο και με κοινωνικό
αποτύπωμα.
Η ευεξία δεν είναι τάση. Είναι ο νέος τρόπος ζωής. Και η Ελλάδα έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει σε αυτή τη μεταμόρφωση.
